onsdag den 13. april 2011

Teen eller ej?

Så skete det endelig.
Jeg fyldte tretten, og er nu officielt en teen, eller 'teenie' som min mor ynder at kalde det.

Har altid troet at det at blive en teenager ville ændre én helt vildt og at man så automatisk blev vildt moden.
Men føler mig egentlig ikke specielt forandret på nogen måde, slet ikke.
Jeg ser læser stadig 'Smølferne', laver perleplader, leger hest med lillesøs og griner stadig som en hysterisk gris.

Mine veninder mente at det ville hjælpe hvis jeg udførte et symbolsk ritual, og derfor begyndte vi i fællesskab at afsøge internettet for det helt rigtige.
Det var virkelig ret så svært et arbejde, når man hverken vil gå på kul, spise insekter eller barbere sig skaldet.
Til sidst fandt vi en herlig én, hvor man skulle noget så simpelt som at brænde et tøjdyr af.
"Det skal vi nok ku' klare" tænkte vi, men næææh nej.

Først kunne jeg ikke finde en bamse som jeg kunne undvære.
De sad alle sammen og stirrede betuttet på mig, og til sidst var vi nødt til at smutte ned og købe en hæslig én i abdullah-mandens kiosk.
Puha, nu havde vi endelig et tøjdyr og kunne komme i gang med min overgang fra møgunge til moden madame.
Men hvad sker der så? Det begynder at øse ned.
Efter et par timer stilner det heldigvis lidt af, og endelig kunne vi komme i gang.
Men denne gang lykkedes det heller ikke.
I første omgang kunne jeg ikke finde ud af at stryge den skide tændstik, og da de endelig lykkedes tabte jeg den med et forskrækket skrig.
Bagefter prøvede min veninde, men hun lavede det samme stunt som mig, og kunne ikke få ild i lortet.

Til sidst gav vi op, og besluttede at gå ind og tegne en karikeret tegning af vores lærer.
Hånd i hånd gik vi indenfor, os, to lykkelige møgunger.

Ingen kommentarer: